לאור פניית מקלב: שמו של אב הנאשם לא יצויין בביהמ"ש

    אתר קול חי No Comments on לאור פניית מקלב: שמו של אב הנאשם לא יצויין בביהמ"ש

    שר המשפטים פרסם תזכיר לתיקון חוק לסדר הפלילי, המבטל את ציון שם אב הנאשם בכתבי אישום או בפנייה לביהמ"ש, בשל פגיעה בשם האב וחוסר הרלוונטיות לזיהוי הנאשם כיום

    סגן השר אורי מקלב צילום: פלאש 90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תיקון חשוב: שר המשפטים פרסם היום (שלישי) להערות הציבור תזכיר לתיקון שמציע לבטל את הדרישה לציין את שם אבי הנאשם בכל פנייה לבית המשפט, ובכלל זה בכתבי האישום המובאים לפתחו.

    הצורך בתיקון עולה בראש ובראשונה נוכח העובדה ששם האב אינו נדרש לצורך זיהוי הנאשם, אשר שמו ותעודת הזהות שלו מצוינים בכתב האישום.

    כמו כן, פירוט עובדתי מעין זה פוגע שלא לצורך בפרטיותו של אבי הנאשם ובני משפחתו ואינו תואם עוד את הנורמות החברתיות של ימינו.

    התיקון הוצע בעקבות פנייתו של ח"כ אורי מקלב לשר המשפטים.

    בתזכיר שהוכן בייעוץ וחקיקה (משפט פלילי) במשרד המשפטים, צוין כי על פי תקנות סדר הדין הפלילי בכל כתב אישום המוגש לבית המשפט מציינת התביעה בין פרטי הנאשם את שם אביו. הבאת פרטיו האישיים של הנאשם נועדה לצורך זיהויו בפני בית המשפט.

    כיום, ישנו רישום תעודת זהות של כל אדם והזיהוי הוא חד ערכי- לכן, על פי התזכיר המוצע, ניתן להסתפק במספר תעודת הזהות ואין צורך באזכור שם האב.

    יש לציין כי במקרים בהם הנאשם קטין, פרטי ההורים עשויים להיות רלבנטיים, ומשכך בכתבי אישום המוגשים כנגד קטינים יש לציין את שמות ההורים ופרטיהם. זאת על מנת שבית המשפט יוכל לשלוח להורה זימון בהתאם לחוק הנוער בנוגע למעמדו של הורה.



    0 תגובות